Hva du bør spise dersom du har Erektil Dysfunksjon

Erektil Dysfunksjon har en uheldig stigma som ganske enkelt er unødvendig, ettersom flesteparten av verdens mannlige befolkning vil oppleve impotens på et eller annet tidspunkt. Dersom du opplever denne lidelsen, kan det være et resultat av både psykologiske eller fysiologiske faktorer, og det er derfor viktig at du vurderer alle mulige årsaker og søker medisinsk behandling.

Til tross for at medisin og farmasøytiske produkter finnes, gir de kortvarig lettelse og ikke en langvarig løsning. Dersom du vil ha en sunnere libido i en lengre periode, eksisterer flere naturlige urtekurer, som vil hjelpe til i å bygge opp sexlysten din over tid. Den kvinnelige libido kan også oppleve nedgangstider, og det er ikke noe å skamme seg over. Søk profesjonell hjelp og prøv noen av de pålitelige urtekurene på markedet.

Dersom du lider av Erektil Dysfunksjon, har det blitt bevist at det å ha en sunnere livsstil kan forbedre tilstanden din. Spis sunt og tren regelmessig for å forbedre den generelle helsetilstanden din og selvtilliten din. Her er noen typer mat som forskning viser kan hjelpe deg å bekjempe ED:

Vitaminer og mineraler: prøv å spis mat som er rike på vitamin E, fiskeolje og sink, og prøve å spis varierte typer frukt og grønnsaker daglig. Unngå mat som har mye sukker, fett, eller natrium, ettersom disse kan forverre tilstanden din.

Hvitløk: hvitløk stimulerer produksjonen av hydrogensulfid, som utvider blodårer, og forbedrer dermed blodstrøm. Bare forsikre deg om at du huske mintpastillene.

Sink: menn som lider av ED mangler ofte også sink, og det er derfor viktig at du spiser mat som har høyt sinkinnhold, som kylling, lam, laks, og fullkornsprodukter.

Vitamin E: vitamin E er viktig for å forbedre funksjonaliteten til hjerte og arteriene dine, som igjen forbedrer kroppens blodstrøm. Prøv å spise spinat, mandler, mango og peanøtter jevnlig.

Vannmelom: denne deilige frukten inneholder citrullin, som er fytokjemikalier som avslapper og utvider blodårer, som forbedrer blodstrømmen til penisen. Prøv å spise noe av svoren, ettersom mesteparten av citrullin finnes der.

Papaya: papaya har et høyt prosentinnhold av arginin, som utvider blodårer, og øker dermed blodstrømmen til penisen.